Welkom bij Peuterschool Karres

Peuterschool Karres? Dat betekent:
* Spelend leren

* Vertrouwde gezichten

* Mooie ruimtes

* Aandacht voor de ontwikkeling

Spelend leren
Op de peuterschool kunnen kinderen spelend leren. Ze ontdekken de wereld met andere kinderen uit de wijk en samen groeien ze naar de basisschool toe. Aan de hand van uitdagend speelmateriaal, het juiste aanbod en persoonlijke aandacht van kundige peuterleidsters, ontwikkelt uw kind zich van peuter tot kleuter. Spelenderwijs leert uw kind vaardigheden die van pas komen op de basisschool.

Groepen en thema’s

Bij Peuterschool Karres is uw kind in goede handen. Uw kind kan er spelen met andere kinderen en wennen aan het naar school gaan. Er zijn drie groepen van maximaal 16 peuters tussen de 2,5 en 4 jaar oud. Met elkaar groeien ze naar de basisschool toe.

We werken thematisch. De kinderen spelen regelmatig met de zandtafel en de watertafel. Dat vinden ze erg leuk. Bovendien stimuleert het de ontwikkeling. We bedenken ook steeds nieuwe manieren om kinderen te laten oefenen met de fijne motoriek. We dagen de kinderen uit om te voelen en met verschillende materialen te spelen. Daar leren ze heel veel van.
Bij Karres werken vaste medewerkers die goed opgeleid zijn en regelmatig bijleren over de ontwikkeling van jonge kinderen. Daarnaast zijn ze betrokken bij de kinderen en de ouders.